Drive to Store

77% van de Belgen geeft aan op basis van wat men zag in de folder een winkel bezocht te hebben. Meer dan de helft zegt het product uit de folder effectief te hebben aangekocht samen met nog andere producten.

  • 16% kocht uitsluitend andere producten
  • 16% kocht enkel het product uit de folder
  • 1% kocht niks
  • 67% kocht daarbij het product uit de folder én andere producten

74% van de Belgische consumenten zegt dat folders hun helpen bij hun aankopen.

  • Ze ontdekken vaak nieuwe producten dankzij folders
  • Ze vergelijken de prijzen van verschillende winkels
  • Ze geven aan door in de folder te bladeren te beslissen welke producten ze willen aankopen

35% zien de folders als een sterke call to action.

  • Ze praten vaak met andere mensen over wat ze in de folder hebben gezien
  • Folders doen hen vaak meer informatie opzoeken over bepaalde producten die interesse hebben gewekt.

31% vindt dat folders het merk / de winkel positief naar voren brengen.

  • Winkels met papieren folders maken een positieve indruk op de Belgische consumenten
  • Ze vinden winkels vaak leuker als ze ook papieren folders hebben